2022. október 26., szerda

Végeztem a booking.com oldallal

Na, most lett elegem! Ott pusztuljon a booking.com, ahol van, én többet nem foglalok náluk.

Kevés olyan ügyfele lehet a fent említett weboldalnak, aki szinte indulás óta ügyfelük, és nem csak évi egy-két szállás erejéig duzzasztja a bankszámlájukat. Én ezek közé sorolom magam, de hiába a Géniusz szint, a folyamatosan sorban álló foglalások, ha még a legalapvetőbb üzleti normákat sem tartják be. Konkrétan, szerződést szegnek tudván, az ügyfél úgysem fog perelni néhány euróért.

Tudtad?
A booking.com-on keresztül foglalt szállásod 15%-kal kerül többe a jutalékuk miatt.

Korábban is volt már gondom velük, amikor a szállásra megérkezve, konkrétan nem várt senki és a portással bizonygattam, hogy elérhetetlen volt a tulaj, de a pénzemnek búcsút mondhattam. Az ügyfélszolgálaton csak annyit közöltek: a szállásadó másképp nyilatkozott... Ennyi. Amikor pedig leértékelni akartam azt a szállást, törölték a véleményemet.

Ezután már kizárólag hotelek foglalására használtam a rendszerüket, és ott is csak olyan szállodát választottam, ahol 24 órás recepció üzemel. Csakhogy most újabb meglepetéssel rukkoltak elő: az áprilisban 50 euróért lefoglalt szobámat két héttel az utazás előtt egyszerűen törölték. Ráadásul olyan értesítést kaptam, mintha én intéztem volna a törlést. Azonnal reklamáltam, mire közölte egy Barbara fedőnevű ügyintéző, hogy bocsi, de túlfoglalás miatt törölt a szálloda, ők csak annyit tudnak tenni, hogy felajánlanak helyette egy másikat. (Ez egy nagyságrenddel rosszabb hotel volt 87 euróért.) Mondom neki: milyen „túlfoglalás”, amikor most is lehet foglalni ugyanolyan szobát ugyanabba a hotelbe, ugyanarra az időpontra csak már 100 eurót kérnek érte. Kértem, hogy intézzék el a partnerüknél, hogy ne trükközzön, mert ez szerződésszegésnek számít. Erre már Erzsébet válaszolt, aki csak annyit írt, hogy márpedig ők helyesen jártak el, nagyon sajnálja.
Szétvet az ideg az ilyen ügyfélszolgálattól, ezért teljesen felesleges embereket fizetniük, mert az ügyfél-elégedettséget inkább rombolja, mint helyrehozza.
Mit tehet ilyenkor a kiszolgáltatott utazó? Maximum annyit, hogy kikerüli a foglaló oldalakat. Innentől egyszerű keresőnek fogom használni bookingot is, és amikor megtaláltam a megfelelő szállást, írok nekik közvetlenül.
Már meg is tettem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése